Wrzesień, 2010

Mazury dzień 9 ostatni

Niedziela, 26 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 291kcal
Stary F. - Suwałki - Łódź Kaliska

Z Suwałk

na pociąg z dwiema przesiadkami, no niestety, tak jak całkiem lubię jeździć pociągami to dzisiejsza przeprawa była okropna. Tłumna i towarzystwo pociągowe nie dopisało;)

No, ale tak czy inaczej Warmia - Mazury - Podlasie przepiękne:)
Zdecydowanie :

;)

a po skompletowaniu zdjęć będą one w albumie picasowskim ;)

2.10.10 Edit:
a oto i zdjęcia z Mazur, jedyne zachowane, dość mało ich i wygląda jakbyśmy cały wyjazd spędzili w zasadzie na mostach w stańczykach ;D
Mazury z M. :)

Mazury dzień 8

Sobota, 25 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 1597kcal
Stary Folwark - Sejny - Breżniki - Litwa; Vytautai - Lazdijai - Ogrodniki - Sejny - Stary Folwark

Niestety z Troków i Wilna nic nie wyszło bo daleko, dzień krótki a my się lenimy w Starym Folwarku, zatem skoczyliśmy sobie gdzieś w granicach rozsądku (czyli dnia;) ) na Litwę.

Zanim jednak dotarliśmy do litewskiego asfaltu wymęczyliśmy się na szutrze. w zasadzie ja nie aż tak strasznie, więc zamiast siedzieć na postoju skakałam dookoła M. z telefonem ;D

Natomiast podczas zjazdu wypadła linka od przedniej przerzutki. Najpierw sądziłam, że to spadł łańcuch i się zaraz zabiję ;D że się wywalę czy coś, ale jechałam dalej ;D
na "dołku" okazało się, że to właśnie "tylko" linka.
Myślałam, że jesteśmy w czarnej dupie. Koniec świata, do jakiegoś cywilizowanego miasta kilkadziesiąt ładnych kilometrów. Szczęśliwie M. poradził sobie i z tym:)

W Lazdijai kupiliśmy dwa sery litewskie i piwo :) M. nim wzgardził, mnie tam smakowało ;) mocne o takim dziwnym słodko - gorzkim smaku.

A pogoda dziś nam również dopisała, więc i skoczyliśmy do klasztoru nad Wigrami.

Mazury dzień 7

Piątek, 24 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 379kcal
Stary Folwark - Suwałki - Stary Folwark

bardzo leniwie, wpadliśmy do Suwałk zrobić zakupy, a co ;D
i przy okazji zjedliśmy (ale to już w St.F) tamtejsze specjały ziemniaczane, babka i kiszka;)
przepyszne! :)
oraz spacer nad Wigry;)

Mazury dzień 6

Czwartek, 23 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;), Rekordy
Trygort - Banie Mazurskie - Gołdap - Kiepojcie - Stańczyki - Suwałki - Stary Folwark

Czym prędzej uciekliśmy z Trygortu, gdzie wieczorem nie mieliśmy gorącej wody tylko ledwo chłodną. Uroki pozasezonowej wycieczki;)

M. wziął moje sakwy i może dzięki temu kolana nie robiły większych niż mogły problemów, a nawet jeśli nie dzięki temu to na pewno dzięki temu nie padłam i nie umarłam gdzieś na poboczu :p bo dzisiaj było ciągle pod górę (całe życie pod górę na tych Mazurach) i wiatr nie pomagał.

Bardzo się ładna pogoda zrobiła, tak ładna, że w Gołdapi rozbiliśmy piknik pod pięknym drewnianym ... słupem...? ;)

W Kiepojciach i Stańczykach obejrzeliśmy ogromne mosty, a jadąc do Starego Folwarku towarzyszyły nam coraz to ładniejsze widoki :)

Mimo dużych podjazdów (choć zapewne krótkich i małych w porównaniu z tym co może być) to i tak wolę asfalt niż teren, niech sobie będzie nawet w pionie ten podjazd :P

Kwatera w Folwarku okazała się być bardzo sympatycznym miejscem, chociaż w pokoju początkowo było 16 stopni, ale później nachuchaliśmy :p ;) no i słońce wpadało nam prosto w okno;)

Mazury dzień 5

Środa, 22 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 643kcal
Trygort - Mamerki - Sztynort - Ogonki - Węgorzewo - Trygort

No więc od okrutnie zimnego poranka pewne było, że się zaraziłam od M. gdyż cherlałam i smarkałam do duetu z M. ;)

Dzisiejsza wycieczka była w planach dłuższa, ale że jesteśmy leniuchy i grzebaluchy a do tego pochorowani, a ja dodatkowo obolała w kolanie, to ruszyliśmy dość późno tylko do Mamerek (je właściwie zahaczyliśmy po drodze, weszliśmy na dziko na szlak dla zwiedzających, żadnych szaleństw, bunkry jak bunkry;) ) i Sztynortu.
Tam postój, port i niegdyś bardzo uroczy pałacyk, dzisiaj bardzo zaniedbany i zniszczały.

W drodze powrotnej natrafiliśmy na jakąś opuszczoną willę, która zapewne była mocno nawiedzona ;), gdyż jej pole magnetyczne zepsuło aparat (soft) i od tej pory zdjęcia robiliśmy tylko telefonami.

Zatkaliśmy też jako tako wywietrznik w ścianie (strasznie głupio to wyglądało, łudząc się, że coś to da, naiwni)

Mazury dzień 4

Wtorek, 21 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria wycieczka
  • Kalorie: 1583kcal
Lidzbark Warmiński - Bisztynek - Reszel - Kętrzyn - Gierłoż - Radzieje - Trygort

Szczęśliwie M. czuł się lepiej, za to ja tak sobie;)

Ruszyliśmy na dobre koło godziny 10, przeczekując wcześniej deszcz pod sklepem, na szczęście więcej opadów nie uświadczyliśmy ;)

W Bisztynku przedarliśmy się przez kolejnych panów budowniczych i rozpirzony ;) chodnik do głazu narzutowego który tam miał upuścić diabeł;)

Dalej Reszel i Kętrzyn z zamkami oraz bunkry w Gierłoży.

Zaczęło się robić pod górę i przy okazji naprawdę pięknie.
Ale takie pod górę okazało się być pryszczem później. a nawet zaskórniakiem zwykłym;) ot, wągrem;))

Gdzieś koło 70 km zaczęło mnie znowu boleć lewe kolano (miejsce analogiczne do tego co "zawsze" w prawym)
ale ja jestem twarda kobita i stwierdziłam, że skoro mamy dojechać do Węgorzewa (lub pod) to do Węgorzewa i koniec.
Skończyło się na Trygorcie, czyli tuż tuż.

Do dyspozycji dostaliśmy całe osobne mieszkanie,łazienka, kuchnia, pokój, telewizor nawet! ;D
Jednakowoż w pokoju było co najwyżej 16 stopni.
A i z ciepłą wodą nie było za różowo jak się okazało nazajutrz.

Tymczasem wleźliśmy pod dwie kołdry, żeby jakoś spać.

Mazury dzień 3

Poniedziałek, 20 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 71kcal
Lidzbark Warmiński

M. się rozchorował i myśleliśmy, że to grypa, aczkolwiek pobożnie życzyliśmy sobie, aby było to przewianie i zmęczenie.
(może jednak bóg istnieje, a jeśli tak to jest szowinistą;) bo życzenia dotyczące M. się ziściły ;) ale lepiej tak niż wcale;) )

Zostaliśmy zatem w Lidzbarku, wyskoczyliśmy tylko do apteki po arsenał leków.
Dobrze nam zrobił ten dzień, M. się wykurował, mnie trochę przeszło napierdalańsko kolana (bo tego nie można nazwać było normalnym bólem).

Jednakowoż nie obyło się bez lokalnych atrakcji.
Miła (aż do przesady) starsza pani u której mieszkaliśmy ugościła u siebie siedmiu (co najmniej) chłopa. a że panowie byli budowniczymi to i maniery mieli rodem z budowy.
No i kiedy jeden wszedł do łazienki to zwalniała się ona dopiero kiedy wyszedł ostatni.

Bardzo chcieliśmy opuścić nazajutrz tenże przybytek;)

Mazury dzień 2

Niedziela, 19 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria wycieczka
  • Kalorie: 2074kcal
Malbork - Raczki Elbląskie - Elbląg - Pasłęk - Orneta - Lidzbark Warmiński

Z Malborka ruszyliśmy o zimnym bladym świcie,obejrzawszy go ruszyliśmy dalej, wpadając w Raczkach w depresję;)

Okoliczności przyrody jak malowane, zwłaszcza od PasaŁęk ;) choć dzień dość chłodny.

W Lidzbarku natrafiliśmy na festyn wojewódzki i wygłodniali liczyliśmy na lokalne przysmaki, niestety obeszliśmy się smakiem. skończyło się na pierogach i kiełbasie z grilla :p

Niestety kolano już pierwszego dnia dało znać o sobie, o dziwo lewe, z zupełnie niewiadomych przyczyn, czy to trochę mocniejszy nacisk ze względu na sakwy, czy przewiało, bo wiało nielicho, czy może po prostu Bóg nie istnieje?;);)

Tak czy inaczej udało nam się zmarzniętym, obolałym i zmęczonym, znaleźć nocleg z cieplutkim pokojem.

Mazury dzień 1

Sobota, 18 września 2010 | dodano:26.09.2010 Kategoria Wyprawy i Wylewy ;)
  • Kalorie: 402kcal
dom - Łódź Kaliska - pociągiem - Tczew - Malbork

Rankiem na pociąg do Tczewa.

Do pociągu udało mi się wsiąść ku mojemu zdziwieniu bez większych problemów a nawet z pewną dumą, gdyż pani konduktor (czy inna służbistka) zamiast mi nie przeszkadzać, skoro nie chciała pomóc (i dobrze), to trajkotała mi coś nad uchem, że na początek, że przypiąć rower. no kurde. czy ja wyglądałam aż tak nieporadnie, że nie wiem co mam zrobić? :-S i stała na samym przejściu więc ze schodów lawirowałam, żeby jej nie najechać.

Po ośmiogodzinnej podróży w pustym przedziale :)) dotarłam do Tczewa, gdzie czekał już M., który pojechał do Tczewa na rowerze. szaleństwo;)

Dalej ruszyliśmy na luzie do Malborka.
W schroniskowym pokoju było zimno, ale jak się okazało, wcale nie tak jak jeszcze nas czekało.

bo ty cienka dupa jesteś ;)

Czwartek, 16 września 2010 | dodano:17.09.2010 Kategoria poŁodzi się
  • Kalorie: 167kcal
albo cienki Bolek ;)
znaczy ja;)

jako, że muszę mieć zawsze wszystko opracowane zanim przystąpię do jakiegoś działania, pojechaliśmy z M. na dworzec, żebym mogła sobie powkładać i powykładać rower do i z pociągu ;)
dobrze, że M. odznacza się anielską cierpliwością ;)

i tak sram się po gaciach, bo w sobotę ruszać mamy na wycieczkę po Mazurach, ale zanim to nastąpi to muszę przeżyć samodzielną jazdę z rowerem pociągiem ;) nie robiłam tego nigdy w życiu (poza wczorajszym szamotaniem się) więc ten pociąg bardzo mnie stresuje ;)

no, ale kiedy już mi się uda wysiąść w Tczewie to zaczynamy tour de mazur ;D
jak nie umrę w międzyczasie robiąc setkę prawie dzień w dzień to znaczy, że nie ma rzeczy niemożliwych;);)