Wrzesień, 2017

Amici de bici dz. 56 Kanion Matka i Skopje

Sobota, 30 września 2017 | dodano:30.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Dzisiaj wycieczka do Kanionu Matka, dojazd dosyć traumatyczny, bardzo duży ruch, w tym autobusowy na wąskiej ścieżce, na której w dodatku trwał remont... Ale później spacer po ścieżce wzdłuż kanionu bardzo fajny, chociaż bez spektakularnych widoków, chyba widzieliśmy już zbyt dużo takich miejsc ;)

A wieczorem wyskok na miasto, żeby zobaczyć iluminacje (bardzo ładnie :) ) i zjeść coś w knajpie (doznania mieszane :P wątróbka z grilla smaczna, surówka z kapusty dobra, czewapci bardzo smaczne a tradycyjne tavce gravce... słabizna, nawet okoliczny kot nie chciał jeść! :P chyba pani kucharka nie umiała przygotować odpowiednio, bo niemożliwe, żeby to było takie paskudne :P

Amici de bici dz. 55 Skopje

Piątek, 29 września 2017 | dodano:30.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Dzisiejszy dzień poświęciliśmy na kręcenie się po Skopje. Jest to bardzo specyficzne miasto, bawi i zdumiewa :P Ale fajnie, podobało nam się :) A do tego zjedliśmy moje ulubione danie, frytki z mięskiem w picie z warzywami :D mniam :D

Amici de Bici dz. 54

Czwartek, 28 września 2017 | dodano:28.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Do Skopje.
Od rana chłodno i pochmurno ale bardzo dobrze nam się jechało.  Przed granicą macedońską wpadliśmy jeszcze na pozegnalnego czevapci w chlebie i z surówkami.  Za dwie duże porcje zapłaciliśmy 2 euro.  Kosowo to raj stołowania się na mieście :D

40 km przed końcem dnia oczywiście się rozpadało i kosowskie ulice spłynęły błotem.  Na szczęście nie lało jakoś bardzo ale mimo to zrobiło się zimno a rzeczy przemokły tu i ówdzie.

W Macedonii dotarliśmy do Skopje.  Zostajemy tu dwa dni.  Mamy takie małe mieszkanko do dyspozycji. Jest okej :)

Amici de bici dz. 53

Środa, 27 września 2017 | dodano:27.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Prisztina.
Mieliśmy jechać dalej ale ze względu na bardzo złe prognozy postanowiliśmy zostać dziś w mieście.
Oczywiście nie padało :P
Miasto brzydkie ale zaskakująco europejskie i dobrze się tu czuliśmy.

Amici de bici dz. 52

Wtorek, 26 września 2017 | dodano:26.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
do Prisztiny, Kosowo

Wczorajszy dzień w Rasce dla mnie restowy ;)
Dzisiaj od rana myśleliśmy, że może nam się uda przejechać dzień bez problemów, ale jakieś 30 km przed Prisztiną rozpadało się i zaczęło padać na dobre... mokrzy i brudni od wszędobylskiego błota dojechaliśmy do miasta i jeszcze musieliśmy na zimnej klatce schodowej czekać na właścicielkę bo się na miejscu zorientowaliśmy, że mamy zły numer telefonu.... (podany na booking.com, a dobry został przesłany nam mailem).

Samo Kosowo paskudne i zaśmiecone, ale te większe miasta jak i sama Prisztina wydają się dosyć normalne i nawet przyzwoite.

Amici de bici dz. 50

Niedziela, 24 września 2017 | dodano:25.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Sjenica - Duga Polana - Novi Pazar - Raszka

Łatwy dzień w ładnej pogodzie przez paskudne okolice :P Brudno i zaniedbane miasteczka oraz zaśmiecone pobocza, a szkoda bo potencjał duży.

Amici de bici dz. 49

Sobota, 23 września 2017 | dodano:23.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Sjenica, kanion Uvac

Początkowo dosyć ciężki, szutrowy podjazd, ale potem wspaniałe widoki na Uvac. Urwało nam dupki :) Jedno z najpiękniejszych miejsc jakie widzieliśmy :)

Amici de bici dz. 48

Piątek, 22 września 2017 | dodano:23.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Dzisiaj tylko wyskok do sklepu i pokręcić się po  miasteczku, które jest dosyć chaotycznie zabudowane i nieładne. Bardzo ciekawe jest to, że w sklepach, poza tym, że niewiele jest, to jeszcze jest ciemno, półki opustoszałe, a towar "świeży" taki jak warzywa i owoce leży przegniły i pomarszczony. Żeby kupić warzywa i owoce trzeba się udać do sklepu specjalizującego się w takiej sprzedaży (z tym, że w każdym z takich sklepów jest głównie papryka), a napoje kupuje się raczej w "dyskontach piciowych".

No, nie jest różowo. Kiepsko się tu żyje i miejscowym i nam też. Dobrze, że pokoik chociaż przytulny z kaloryferem i kuchenką, bo pogoda znów bardzo słaba. Zimno, wietrznie, ponuro.

Na posesji mamy jednak wesołą psinkę, która śmiesznie chrumka i upodobała sobie miejsce pod naszymi drzwiami na spanie. A chrapie przy tym jak prawdziwa świnka! :D

Amici de bici dz. 47

Czwartek, 21 września 2017 | dodano:21.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Serbia, Sjenica

Od rana siąpiło, ale na szczęście przestało, kiedy ruszyliśmy i już nie zaczęło.
Na śniadanie kupiliśmy pyszne cztery kawałki pizzy i zaczęliśmy podjazd, który wszedł dość dobrze, chociaż niestety przy strasznym zimnie (5 stopni!), a do tego wilgotno wszędzie. Okropieństwo. Na przełęczy, za granicą serbską napiliśmy się jeszcze kawy, bo herbaty nie było (nic dziwnego, sami nie możemy znaleźć czarnej herbaty w sklepie). Przynajmniej była bardzo dobra i tania :) A potem w dół do Prijepolja. Zimno! Dosyć długo się grzebaliśmy w mieście, chyba przez to zimno wszystko dłużej trwało, a kiedy o 14 ruszyliśmy w dalszą trasę, podczas której mieliśmy zrobić ponad 1000 metrów podjazdów okazało się, że droga prowadzi szutrem i to chyba nie jest dobry pomysł o tej porze... wróciliśmy więc do jakiegoś hotelu przydrożnego, gdzie owszem, dowiedzieliśmy się o cenę spania ale też, że za pół godziny jest autobus do Sjenicy. Pomysł z autobusem przyszedł nam w ostatniej chwili do głowy i mieliśmy fart :)
Nie dość, że był to jedyny w całym dniu kurs, to jeszcze kierowca zabrał nas z całym majdanem. Całe szczęście! Bo trasa okazała się bardzo górzysta i stroma. A jak było zimno, tak zostało. W Sjenicy czekał na nas trochę dziwny pokoik, ale z gorącą wodą, kuchnią i kaloryferem :)

Amici de bici dz. 46

Środa, 20 września 2017 | dodano:20.09.2017 Kategoria Amicidebici, Wyprawy i Wylewy ;)
Plievlja, Czarnogóra.
Dzisiaj bardzo zimno i co jakiś czas łapały nas deszcze. Raz nawet z gradem. Do tego bardzo zimno.
Pół dnia pod górę a kolejne pół zjazdopodjazdem do Plevlij.